lauantai 5. huhtikuuta 2014

Otakun elämää~

Moi c:

Joku ihana Anonyymi pyysi postausta otaku elämästäni ja siitäpä sitten ^^

Niille jotka eivät teistä ole otakuja, eivätkä näin ollen tiedä mitä otaku tarkoittaa, niin otakut on animesta, mangasta, usein cosplaysta, ylipäätään Japanista kiinnostuneita ihmisiä. Japanissa sana otaku sen sijaan tarkoitti jotain aivan muuta, mutta en saanut ihan selville että mitä, vaikka viime vuonna bändissäni olikin japanilainen rumpali, joka asiaa yritti mulle selittää :D
Ja toinen mitä epäotakut ei ehkä tiedä on con, eli anime, manga, peli ja cosplay tapahtumat.

Desucon 2013
Se kuinka kauan on ollut Otaku, riippuu vähän miten kukakin haluaa asian luokitella. Alkaako se siitä kun lukee ekan mangan tai kattoo ekan animen, vai ekasta conista, vai mistä? Itse ajattelen tulleeni otakuksi oltuani ekassa conissa, joka oli Desucon frostbite 2012. Tätä ennen olin lukenut noin vuoden mangaa ja joskus pienenä kattonu muumeja ja pokemonia. 
2012 Frostissa en vielä cossannut mitään. Kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Ennen conia yksi luokkalainen jota en silloin tuntenut alko selittää mulle coneista ja pyys et tulisin kanssa. Eräs toinen kaverini, Lalla kuuli asiasta ja innostui myös. Hän tosin ei sillon lukenut vielä mangaa, eikä mitään muutakaan otakujuttuja harrastanut. Ensimmäinen ajatus Lallan mukaan tunkemisesta oli ei, mä halusin pitää sen mun juttuna. Nyt kuitenkin oon älyttömän onnellinen siitä etten tätä ajatusta Lallalle koskaan ilmaissut, koska ilman häntä mä oisin ollu tooosi yksin, varsinkin sillon alku vaiheessa. 
Emme siis cossannut mitään ja oli harvinaisen ulkopuolinen olo. Sen jälkeen olen cossannut kaikissa coneissa joissa olen ollut :D Tämä eka conimme oli myös hiukan tylsä, koska ei tunnettu ketään ja kökittiin sitten se koko con jossain nurkassa...

Vappuna 2012 oli mun eka miitti, johon lainasin kaverin Panda kigurumia. Siitä asti mua on sanottu Pandaksi otakuporukassa ja sieltä se on levinnyt sitten muuallekin. Usein esittäydynkin uusille ihmisille Pandana, ennen kuin kerron oikeaa nimeäni ^^ 

Sittemmin olen ollut 2012 ja 2013 Desuconeissa, 2012 Yamaconissa, 2013 frostissa ja 2014 Yukiconissa. 

Jokaisessa conissa ekaa lukuun ottamatta olen siis cossannut, ja cosseja löytyy 7 ja puoli sekä yksi fursuitti. järjestyksessä, vanhimmasta uusimpaan, Rinnen Ageha, Damekko doubutsunista Chiiko (kesken), Nyappy fox, Ouranista Honey-senpai, Ouranista Tamaki ja tamaki Madhatter, random demoni (oma hahmo) ja suittini Snella.

Ylä rivi: Snella, ylempi pikku kuva Nyappy fox, alempi Demoni
Alarivi: Honey, Ageha ja Tamaki madhatter

Otakuus on tehny musta todella paljon suvaitsevamman ihmisen, oon oppinu arvostaa erilaisuutta ja musta on tullu myös paljon kohteliaampi mitä ennen olin :D Oon saanu tosi paljon kavereita ja löytäny vanhoja rakkaita ihmisiä joista oon aatellu et en koskaan tuu enää niit näkemään. Cosplayn myötä myös mun itseluottamukseni on parantunu paljon. Aluks ajatus siitä että kävelee conipaikalta cossissa kaupaan, tuntu aivan kamalalta, mutta nyt ihmisten tuijottamiseen yms on jo tottunu ja yhä useemmin randomit tulee kehuu asuja enmmenki ku alkas huutelee jotain tyhmää ^^

Suosittelen kaikille Cosplayta, mangaa, animea kaikkea vastaavaa, se on tosi kivaa ^w^

Tästä päästäänkin vielä yhteen asiaan aiheeseen liittyen. Oon tänään tehnyt Dejiko cossini pipon melkeen valmiiks. Tohon tulee vielä jätti tiu'ut sivuille ja siniset rusetit, mutta ne nyt toistaseks vielä puuttuu, koska en tiiä onks meil kulta maalia ja olin arvioinut sinisen nauhan väärin ja ostin sitä liian vähän....


Juuh, toivottavasti tykkäsitte postauksesta ja mie taidan mennä takaisin ompelemaan ^^

Panda kuittaa~~ 

1 kommentti:

  1. Ite alottelin joskus vuonna -05 tai -06, mutta en coneissa ole käynyt. Aktiivinen Anime foorumi postailija ja järkyttävästi aikaa tuhlannu kyllä olen, eli semmoset jotain 5000 episoodia katellut.

    VastaaPoista