tiistai 9. tammikuuta 2018

Vähä pukuinen, mut meemipitoinen - vuosi 2017


Moikka!



Mun ei pitäny tehä mitään vuoden muistelu postausta, mut teenpä nyt kuitenkin hah! :D Vähän myöhässä, kun yli viikko jo eletty vuotta 2018, mutta samapa tuo.


Desucon Frostbite


Frosti sai kunnian alottaa convuoden. Mulla oli coninto vähän matalalla, mut kuukaus ennen conii löysin Hobitin ja sain rykästyä kivasti cossit kasaan ja hyvällä fiiliksellä sinne kuitenkin tuli lähdettyä. Olin puol conia kävelevä meme, mikä olikin sitten enemmän ja vähemmän koko con- ja cossivuotta kasassa pitävä liima. Oikeastaan tuli löydettyä uusi hyvä syy jatkaa cossaamista, aina on hyvä ilahduttaa ihmisiä ja jos ei ihmisiä niin edes itseään. Aina on hyvä olla meme. Con itsessään meni hyvin, hyviä luentoja joista pitänee erikseen mainita Irtsan ja Miron luento/paneeli Cosplay ja fanitus - tukena nuoren kehityksessä aikuisuuteen jonka olen useasti kuunnellu Youtubesta uudestaankin! 
Lauantai-iltana ehdin ahdistua ja murentua nurkassa meinattuani törmätä ikävään ihmiseen, mut toi luento pelasti illan.~

+

Yllä mainittu luento
Sokka irti
Tolkien fani joka tuli juttelee

-

Lauantai-illan ahdistuksen täytteiset kauhunhetket
Kivuliaat heltiakorvat
Sokan takista kaikkiin (myös vieraisiin ihmisiin) tarttuva karva :_D



Tylycon


Tylycon oli mun toka vänkäröintikokemus ja varsin positiivinen. Ekaks selviydyin ihan ite ihan yksin Malmitalolle joka oli saavutus itsessään, vänkäritoverini oli oikeen jees ja saatiin kotitonttuilun päätteeksi mini villasukatkin! Parasta. Con itsessään oli täynnä mielenkiintosta ohjelmaa, vaikka olikin hyvin hyvin pieni. Uskon että Tylyconilla on vielä tulevaisuutta, isompiin tiloihin vaan ja enemmän lippuja myyntiin. Sopi kuitenkin loistavasti yhden päivän tapahtumaksi, Potterit on kuitenkin sen verran rajallinen aihe että varsinkin mahdollista jatkoa ajatellen moni päiväinen tapahtuma saattaisi syödä luentoaiheita yms yms mahdollisilta tulevilta tapahtumilta. Tässä ehkä Tylyn suurin heikkokohta. Kuitenkin siis musta tosi onnistunut vaikkakin mm kaadoin kahvit reppuuni ja muuta hauskaa. ^^''

+

Potter teema
Vänkäröinti
Sukitus
Koira jota saatiin vahtia hetki lipunvaihdossa

-

Semi ahtaat tilat erityisesti taidekuja
Vähäinen lippumäärä johtuen edellisestä
Teeman luoma rajallisuus jatkon kannalta
Kahvit repussa


Desucon


Desucon oli oikein mainio con-vuoden päätös. Mullahan conit siis tolta vuodelta loppu jo Desuun, koska Traconiin ei rahat riittäny. (Voi johtua siitä et ostin mm Marvelin tuotannosta suurimman osan silleen kertarysäyksellä kesällä :-----D) Jatkettiin Frostin meemuteemassa. Mun ja Ronsin Pirates of the Caribbean paricossi oli best, kaikki kuvanneet ihmiset ja normot satamassa. Sunnuntain Kancolle ryhmä oli kans ihanin ikinä, hyviä ihmisiä.~~ Hyvää puheohjelmaa josta muutamia olen myös jälkikäteen kuunnellut pariinkin otteeseen, ruokakojuja metsähallissa ja aina yhtä hyvin palveleva Sibbe! Törkeen hyvä irtiotto kaikesta.


+

Meemilaivat
Cossit ylipäätään
Laadukas puheohjelma
Puusepän kylmä lattia
Ruokakoju
Darra-Katara

-

Nagaton kengät
Juoppo laiturilla lauantai iltana





Cossivuosi sitten. Mulla oli aika vähän pukuja. Tylyssä en cossannut ollenkaan, Frostissa 2 ja Desussa 3. Viis ei oikeesti oo mulle kovin paljoa. (Niinku lol mul tulee nyt 2018 Frostiin 4 pukuu, yli puolet viime vuoden määräst). Kuitenki ylitin itteni peräti kolmesti. Tein kaks oikeen ihmisen näyttelemää hahmoo, naama kriisei ihan liikaa mut selvisin ja sain kehui ja cossasin vähä vaatteist naista! Ei ehk uus juttu Chrisin jälkee, mut tätä nykyä naishahmot ei mee ihan niin helposti enää.




Sokka

Sokka mul oli siis Frostin perjantaina ja penkkareissa. Mukava päällä vaik vähän turhan lämmin ja omasi karvanlähtöajan. Hävettää vielki et karvasin jonku randomin mustan hupparin luennolla ku se istu vaan mun vieres. :---D Sokka irti paras läppä, ettikää tötterös, en jaksa kaivaa sitä tähän.



Fili

Frostin lauantai, eka cossi ikinä "oikeest" ihmisest. En näytä Dean O'Gormanilta, hillitön naamakriisi, mut pääsin sen yli ku välttelin peilei ja oli kivaa. Parta oli vähän vaikee, mut muuten mukava pitää päällä ja pysy kasassa. :_D Pitäs vääntää armorit uusiks paremmist matskuist et pääsis joskus photoshoottaa. ...Mun selkää ehk pääasias koska naama, mut silti. 




Aladdin

Altsu oli tosi jeba lukuunottamatta mun vanhaa binderii joka on ihan hirvee pitää päällä, mut se on mun ainoo olkaimeton. Altsunhan siis olin tehny jo pari vuotta aiemmin, mut nyt vast pääsin ulkoiluttaa. Kepukan tosin väsäsin edellisnä iltana...vai coniaamuna. Joka tapauksessa ihan viime tipas matskuist joit löysin himast ja se näkyy laadus. Aladdin tuskin päätyy päälle enää, mut hengailen himas nois housuis, parhaat pöksyt on parhaat. (...mun jalat näyttää tosi oudoilt tos kuvas............)



Jack sparrow

Desun lauantai ja toka oikee ihminen. Naamakriisi ei ollu enää niin paha + must sovin Jackiin vähän Filii paremmin. Cossi oli must tosi onnistunu, olin tyytyväinen, peruukin tekeminen oli tuskaisa taival, mut liivi onnistu täydellisesti, oikeesti sen vuoritus osu just eikä melkein. Taskut on kyl rumat. :_D Mul oli paljon proppei, sain odotetusti huomioo ihmisten kameroilt, paljon kuulin I have a jar of dirtiä mut se oli vaan kivaa. Vähän tuli lämmin siin heltees mut, oikein jees! Partaki oli Filii kivempi, koska liimasin vaan letit eli en koko leukaa. Toivon et saan jossai vaihees tälle uusintakäyttöö!




Nagato

Meemilaivasto paras laivasto, Aino ja Kia best parhaat tytyt~~ Nagato oli kiva tehä askarteluosuuksien paljouden ansiosta. Kengät sattu ja photarissa tuuli, eikä muuten olla vieläkään saatu ees photari kuvii, mut muuten oikein kiva. Haluun viel joskus ne hillittömät tykit mitkä Nagatoon kuuluis. Voi kuitenkin olla ettei Nagato pääse enää con käyttöön, mutta saa nyt nähdä. ^^''
Naishahmot alkaa olee mulle vähän aina tietyn kynnyksen takana, en tykkää esiintyä kovin feminiinisenä, mut pyrin jatkossaki erottaa cosplayn muusta itsestäni ainaki sen verran ettei Naga nyt mun vikaks tytyks jää.~~


Vuosi noin muuten on ollu ylä ja alamäkee. On menty mielialallisesti välillä helvetin syvissä vesissä, mut kuitenkin onnistuin valmistumaan ylioppilaaks ja oon ollu neljä kuukautta töissä. Mäkkäri on osottautunu ihan kivaks paikaks, mitä nyt asiakkaat on edelleen välillä kakkapäitä, mut oon saanu ehk jopa kaverei ja kyllähän se menee. Tuli vuoden aikana töpeksittyä ihmissuhteita, draamaa oli ja olin jopa osallinen mitä harvemmin oon, mut ku tarpeeks paskaa ni joskus mäki pitkine hermoineni räjähdän. Rons on ollu kantava tukipilari, kiitos sinulle, olet tärkeä! Elämäni ekat perseet vedin, toivottavasti myös elämäni vikat. Kävin eksymäs Malmille, oon käyny uusien ihmisten kans kahvilla, tutustunu uusiin hienoihin ihmisiin, tippunu Marvel kuoppaan, tuhlannu enemmän ku ois tarvinnu Marveliin, piirtäny paljon, soittanu pianoo ja saavuttanut vuosi-ilman-punasta-lihaa-virstan pylvään. Kaiken kaikkiaan synkähkö vuosi mut paljon myös hyvii hetkii oli. Nyt sit kohti seuraavaa.





Jos kerkiin ni viskon Frostin cosseist wippei ennen conii, mut en välttis kerkii. Seurailkaa twitterii ja cosplay instaa! Jokatapaukses siis suunnitelmissa:
Pe: hello kitty Peter Parker (Spider-man Homecoming)
La päivä: Spidy (Spider-man Homecoming) Paricossi Lallan kans, hän Buckyna
La ilta: Peter Parker (Captain America Civil war)
Su: Jack Frost (Rise of the guardians)


En jaksa väsää kollaasii, kattokaa se suomen cosplay-piirist. :_D










Nähään taas ja hyvää uutta vuotta!!!!

















Orion kuittaa~~






































Ei kommentteja:

Lähetä kommentti