tiistai 6. helmikuuta 2018

Palovammakepukka ja Hello Kitty printtii - Jack Frost ja Hello Kitty Peter WIP


Moikka~~



Nyt niitä wippei.

Hello Kitty Peter oli eka Frostin cosseista jonka tietosesti alotin. Tätä ennen olin ostanut jo Civil war Peteriin paidan, mut en viel aatellu käyttäväni sitä cossissa. Mitään ihmeellistä Hello Kittyssä ei ole, vain t-paita ja pöksyt. 

T-paidan mä ostin. Tai teetätin. Mua harmittaa etten muista yhtään sen sivun nimee, mistä tilasin, mutta se oli semmonen mihin pysty lataa kuvan ja sit teetättää siit erilaisii juttui, mm. t-paitoja. Mä meinasin ensin piirrellä itse Peterin paidassa olevan tekstin ja taxin, mutta löysinkin tältä sivustolta jo jonkun muun lataaman saman kuvan, joten säästyin vaivalta. Ihan aluks olin aatellu et painaisin kuvan kangasmaaleilla paitaan, mut siit ois tullu kaikkien kerrosten ja varjostusten yms yms kanssa niin ruma sotku et parempi etten.

Paidan jälkeen (tai ennen, en muista) aloin etiskellä housuihin kangasta. Selasin kaikki löytämäni Hello Kitty printtikankaita myyvät sivut ja joo löysin kyseistä printtiä, MUTTA sitä ei mistään saanut tilattua, koska sitä ei ilmeisesti tuoteta enää(??????). Etin sitten lähimmän mitä sain ja jouduin luopumaan haaveestani saada fleecestä tehdyt pöksyt. Housuni ovat nyt sitten lastenhuoneen verhokankaasta. :D 

Kangas tuli äkkiä, anteeksi en muista mistä, mutta nopsaan tuli ja liian vähän tuli. Tilasin uuden erän ja liikaa tuli. Noooh ainakin sain housut ja ne yllättävää kyllä onnistu kertayrittämältä. Kuminauhan laitoin vyötäröön,

 

Tän kankaan neulaaminen oli yhtä brutaalia ku RuPaul's drag racen Hello Kitty haaste



Kenkinä mul oli mustat perus varvastossut, etiskelin eka netistä myös samanlaisii ku Hollandil on mut ne on jotku ihme tossut ja maksaa jtn lähemmäs 100€. ":D" Jätin väliin.


Jack Frost sitten, kuten viime postauksessa mainitsinkin oli tarkotus olla vaan hassun hauska photoshoot cossi. Sellainen se lopulta nyt myös onkin, mutta välissä se ehti olemaan myös conicossi, jollaiseksi se poloinen ei sitten päätynytkään. 
Aloitin lumipojun hupparista, jonka tilasin Ebaysta. En tosin tilannu suoraan valmista hupparii, vaan ihan vaan sinisen hupparin, koska olin laiska enkä jaksanu ite tehä vaan shoottii varten vaik oisin voinu. Kuviot maalasin ihan itse, vapaalla kädellä vetelin valkosta kangasmaalia ja tuli ehkä piiiiikkusen liian pyöreitä kuvioita, koska en esim viittiny kattoo reffei. :---D 
Kuvioiden päälle tuputtelin hyvin hellästi superloni palalla kangasmaalia saadakseni huurteisempaa jälkeä.




Toka osa on mun koko cossin lemppari! Kyseessä on kepukka. Alotin kepukan itseasiassa jo vuos sitte, kun ajattelin Jackia 2017 Frostiin, mutta mulla meni motivaatio ja siihen on syy.

Aloitin kepukan pilkkomalla mun Agehan viikatteen palasiks ja otin siitä sen varren. Piirsin paperille kepukan pään ja siihen koukun muodon ja otin kepukan paksuista pahviputkea, en muista mistä sen repäsin, jotain sen ympärille on joskus ollu kiedottuna, mut esim foliorullien sisäl oleva pahviputki ois käyny kans. Pilkoin kaavan saumakohdista ja leikkasin palat putkesta. Mulla olis olemassa jopa prosessi kuvii tästä, mut ne on mun ulkosella kovalevyllä, joka ei jostain syystä suostu avautumaan mun koneella, joten en saa niitä sieltä. Sitte vaan aloin kuumaliimalla vetämään paloja kiinni toisiinsa ja kepukkaan. Pyöreä pala on pyöreä ja kun vetää liimaa koko putken ympäri niin joku puolihan on kokoajan alaspäin ja eikös se liima valunu mun sukalle, refleksinä yritin samantien pyyhkästä sitä pois ja koska sitä oli aika paljon niin se tarttu mun sormeen ja yhtäkkii mun koko nimetön ja keskisormi oli kauttaaltaan kuumaliimassa, enkä saanu sitä tarpeeks nopee kylmään, joten ehti polttaa semi pahasti, silleen lieville rakkuloille asti. Seuraavan yön nukuin lattialla käsi kattilallisessa kylmää vettä, koska sormet ei kestäny olla ees huoneen lämmössä. Siihen sit jäi se cossin tekeminen.

Tänä vuonna sitten jatkoin kepukkaa samoilla pahviputkipaloilla ja samalla liimalla ja olin varovaisempi ja vältin itseni polttamisen. Varsi on eri kuin vuosi sitten, koska kesäkuussa tuli hetken mielijohde tehdä Aladdinille sauva viime hetkil ennen conii ja tarvitsin kepukan. 

  
Kaks ekaa palaa liimattuna


Kun sain kepukalle nyt vihdoin oikean muodon aloin työstää pintaa. Leikkasin sanomalehdistä suikaleita, semmosia n. 10cm tai alle suikaleita, joihin lätkäsin toiselle puolelle runsaasti erikeepperiä ja kiedoin kepukan ympärille. Kun suikale oli paikallaan otin siitä kiinni ja kiersinvähän kun puristais märästä rätistä liiat vedet pois, jollon se paperi meni ruttuun. Osittain myös repeili, mut repeily ei ollu tarkotus. Näin sain pinnasta vähemmän tasasen ja enemmän oksan näkösen. 




Sanomalehtien jälkeen vetelin kerroksen tai pari gessoa päälle ja gesson kuivuttuu pari kolme kerrosta ruskeeta akryylimaalia. Tän jälkeen otin taas superlonitupposen kauniiseen käteen ja valkosta akryylimaalia jota taas hyvin hyvin varovaisesti tuputtelin sinne tänne huurre-efektin luomiseksi. Mielestäni onnistuin varsin hyvin. Jackin kepukka on varmaan mun onnistunein proppi tähän asti ja oon valtavan onnellinen siitä, vaikkei se mahu mihinkään. ^^''


Gessottu


Maalattu




Tuputeltu


Kepukan jälkeen coniin oli pari hassuu päivää jotka tein Spidyy ja jossai välis väänsin Jackille pöksyt. Ruskeet semi joustamatonta mitälienee kangasta, joustaa se vähän. Istuu ihan kivasti, hyvä minä, mut leikkasin lahkeist vahingos liikaa, ei hyvä minä. Annoin olla, koska coniin oli tosi vähän aikaa ja Spidyki oli kesken vielä. Leikkasin lahkeisiin repaleet ja en ees kynsilakkaillu reunoi, koska toivoin et ne vähän purkenis ja lakkais näyttämäst niin leikatuilt. No eihän ne purkaantunu, mut ei voi mitään. Kiedoin ja ompelin kiinni myös lahkeisiin ruskeeta nauhaa. Housuist tuli kyl jotenki super kierot, en ees tiiä miten, koska käytin samoja kaavoja ku Spidynki pöksyihin, mut ei ne oo kierot. Johtuukohan siit et tää kangas ei jousta siinä missä Spidyn kangas venyy ku kuminauha, en tiedä. Jokatapauksessa sivusaumat kiertyy etupuolelle, mut ei ollu aikaa edelleenkään tehä uusii joten tällä mentiin. Photarissa asia ei edes näkynyt joten sen suurempaa vahinkoa ei tapahtunut. ''


Shootissa käpristyneet nauhat löl

Peruukki oli jännä juttu, kun mä oon oikeesti tosi kädetön peruukkien kanssa. Päätin kuitenkin pärjätä itse ja noh parempikin vois olla, mut toisaalta paljon pahempikin. 
Leikkasin aika runsaasti ja sit muotoilin piikkei geelil ja lakal. Tos peruukis on jotenki ihan helvetisti kuitua, mikä on mun kokemuksel tosi epätavannomast ja jäi aika pörröseks ja näyttää karvahatulta, mut minkäs teet, en viittiny mitää kaljuja kohtiakaan sinne alkaa leikellä. :__D


Tää ei oo ihan lähtötilanne, koska unohin ottaa kuvan, mut aika lähellä.




Ja siinähän se. Jack ei ollu vaativa, mut tein sen vähän vasemmalkädel Spidyn sivus ja oisin voinu tehä paaaaaaaljon huolellisemminkin, mut ihan kelpo. Pidän kaapissa sen varalt et joskus joku ei ehi valmistuu ja tarviin mukavan cossin tilalle coniin. 










Kiitos kuun luit ja nähdään Spidy wipeissä mahdollisimman pian!























Orion kuittaa~~

















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti